صفحه اصلی

شرکت رویان سازان توانگر آتیه خدمات آزمایشگاهی و پژوهشی در زمینه زیست‌ فناوری را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، مزدک رازی مدیر شرکت رویان سازان توانگر آتیه با اشاره به ارائه خدمات آزمایشگاهی و فناورانه در حوزه زیست فناوری گفت: این موسسه با برند رستا از بخش های بافت شناسی پیشرفته، بیوشیمی و سرولوژی، سلول شناسی و کشت سلول، جنین شناسی، آزمایشگاه ژنتیک مولکولی به انضمام مجموعه پرورش حیوانات آزمایشگاهی تشکیل شده است.

 

این فعال فناور با اشاره به ارائه خدمات آزمایشگاهی، آموزشی و پژوهشی در رستا عنوان کرد: این شرکت زمینه و بستر لازم برای انجام پروژه‌های پژوهشی و فناورانه را داراست و از ظرفیت های لازم برای توسعه محصولات فناور برخوردار است.

 

تنوع در خدمات آزمایشگاهی زیست‌ فناوری

این فعال فناور، به برخی از برجسته‌ترین خدمات آزمایشگاهی رستا اشاره کرد و ادامه داد: انجام تمام فرآیندهای مربوط به ارزیابی بافت شناختی مولکولی، مانند تکنیک هیبریداسیون در محل، میکروبیولوژی عمومی و اختصاصی، ارزیابی مولکولی بیان ژنی و پروتئینی با اهداف فیزیولوژی نوترکیب در بافت های مختلف، اپی ژنتیک سلول‌های گناد و جنین‌های آزمایشگاهی در حوزه حیوانات اهلی و آزمایشگاهی، برخی از مهم ترین فعالیت های این مجموعه است.

 

رازی ادامه داد: همچنین در حوزه آزمون های اختصاصی ماند ایمونوفلورسانس، تکنیک ایمنوهیستوشیمی، ایمنو سیتوشیمی ارزیابی بیان ژن کمی، ارزیابی بیان پروتئین نوترکیب یا وسترن بلاتینگ، آسیب‌های اکسیداتیو DNA ،معیارهای اسپرمی، باروری داخل آزمایشگاهی، کشت سلولی، ارزیابی سرولوژیک و بیوشیمایی بیش‌ترین خدمات آزمایشگاهی را ارائه می‌کنیم.

 

 

نقش‌آفرینی در پروژه‌های پژوهشی و فناور

مزدک رازی، با اشاره به فعالیت رستا در زمینه پروژه‌های پژوهشی و پایان‌ نامه عنوان کرد: یکی از کارهایی که موسسه با حمایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی انجام می‌دهد، کمک به دانشجویان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و فعالان فناور برای به سرانجام رساندن پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، طرح‌های پژوهشی، تحقیقاتی و فناورانه به شکل مستقل یا مشترک است. این مجموعه امکانات زیرساختی، دانشی و فناورانه خود را در اختیار این قبیل فعالیت ها قرار می دهد و تا به امروز در بیش از 100 پروژه پژوهشی و فناوری مشارکت داشته ایم.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه، به استفاده از بستر علمی پژوهشگران و دانشگاهیان نخبه در راستای تولید محصولات فناورانه در حوزه زیست‌ فناوری اشاره کرد و افزود: موفق شدیم که با کمک اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و پژوهشگران، محصولی افزودنی در مواد غذایی آبزیان را تولید کنیم؛ محصولی که سیستم ایمنی آبزیان را در برابر بیماری های باکتریایی و ویروسی تقویت می‌کند.

 

وی از پروژه های در حال اجرا توسط این مجموعه آزمایشگاهی و فناور گفت و ادامه داد: پروژه‌ای در زمینه  تقویت توان آندوپریمی گنادهای نر در برابر بیماری واری کوسل در مردان با کمک پژوهشگران و اعضای هیئت علمی داخلی فعال در شیمی نانو، دانشگاه پورتو کشور پرتغال و پژوهشگران جوان دانشگاه ارومیه در حال اجرا است.

 

مدیر مجموعه رستا از ایجاد اشتغال برای متخصصان حوزه زیست‌ فناوری در بخش آزمایشگاهی گفت و ادامه داد: در حال حاضر 11 نفر نیروی انسانی که در حوزه بافت شناسی، جنین‌شناسی، زیست‌ فناوری، دامپزشکی و تغذیه دانش‌آموخته‌اند در این مجموعه مشغول فعالیت هستند.